Zwiększenie ilości instalacji aplikacji mobilnych

Szok dla Klienta!

Stworzenie samej aplikacji to dopiero początek drogi do
tego, aby odniosła ona sukces. Oprócz aplikacji – nawet najlepiej zaplanowanej
- konieczna jest/będzie jej promocja, która bezpośrednio przełoży się na zwiększenie ilości pobrań aplikacji mobilnej.
Jak dotrzeć do największej ilości użytkowników
zainteresowanych naszą aplikację?
Jak sprawić, by aplikacje pobrał ktoś więcej niż rodzina i
znajomi?
Promocja na własną
rękę
Zwiększenie ilości
pobrań aplikacji mobilnych
zależy od wielu czynników. Są to między innymi
grafika aplikacji, jakość wykonania aplikacji mobilnej, oceny użytkowników,
ilość dotychczasowych ściągnięć oraz zaufanie do firmy i samej aplikacji.
Jak zwiększyć ilość
pobrań aplikacji mobilnej
?
Jeśli nie posiadacie Państwo działu marketingu
wyspecjalizowanego w rynku mobile, najlepiej zlecić promocje naszej aplikacji
firmie zewnętrznej. Agencja reklamowa wyspecjalizowana w promocji aplikacji
mobilnych zajmie się kompleksowo przygotowanie planu promocji oraz pokieruje
całymi działaniami promocyjnymi tak, aby Państwa aplikacja dotarła do jak
największej ilości osób nią zainteresowanych.
Zainteresuj
użytkownika
Nie da się wypromować aplikacji, którą nie interesuje się
użytkownik. Kilka naturalnych pobrań oraz złe oceny w Google Play przekreślą
nawet najlepszą kampanię promocyjną.

Przed przystąpieniem do realizacji aplikacji należy zlecić gruntowne badanie
rynku, które odpowie na pytania czy aplikacja będzie wzbudzała zainteresowanie,
czy jest na nią zapotrzebowanie, na jakie elementy trzeba zwrócić uwagę w jej
projektowaniu, czy aplikacja ma bawić, a może warto postawić na rozwiązywanie
problemów użytkownika?

Szczerze odpowiedzi na te i inne pytania pozwolą podjąć
decyzję i oszacować czy dana aplikacja będzie ściągana przez przyszłych
użytkowników.
Zwiększenie ilości
pobrań
aplikacji mobilnych
będzie możliwe tylko wtedy aplikacja zainteresuje użytkownika danego systemu
operacyjnego. Trzeba pamiętać o tym, iż aplikacje płatne są o wiele mniej
chętnie ściągane instalowane aniżeli ich bezpłatne wersje.

Warto zastosować w tym momencie model freemium, który pozwoli czerpać korzyści
finansowe dla Państwa firmy od użytkowników najbardziej związanych z Państwa
aplikacją.

Zaistniej w sieci
Szeroka promocja w Internecie sprawi, że o Państwa aplikacji
będzie głośno. Trzeba pamiętać jednak, iż kluczem jest efekt, w którym
aplikacja będzie pobierana regularnie.
Należy wystrzegać się opcji reklamy, które “dopalają”
jednorazowo ściąganie aplikacji. Wykupienie form banerowych lub innych
osłonowych (np. rtb), które oferują nam szerokie spektrum dotarcia przez
określony czas (np. tydzień) w ramach określonego budżetu, nie jest zbyt
rozsądne. Emisja graficznych form reklamowych po tygodniu zniknie, a razem z
nią niestety zapada cisza. Warto zatem podczas wyboru form i źródeł promocji
kierować się myśleniem długofalowym i zastosować techniki trwalsze w efektach
reklamowych, na przykład SEO w formie Long Tail.
Aplikacja słaba vs
dobra
Obecnie w sklepie Google Play znajduje się ponad milion
aplikacji we wszystkich językach świata. Skończyły się zatem czasy, gdy
zrobiona „na kolanie” aplikacja w niezbyt przyjaznej formie będzie ściągana
przez setki lub tysiące użytkowników.
Google wprowadził także system, który pozwala weryfikować
aplikacje przez samych użytkowników. Aplikacje z wyższą oceną użytkowników są
wyświetlane wyżej wynikach wyszukiwania, aniżeli te, które oceny mają
negatywne.
- zadbać o jakość wykonania aplikacji
- muszą być atrakcyjne dla użytkownika
- muszą być przyjazny graficzne
- muszą być przemyślane pod kątem ux
- muszą być dobrze promowane w Internecie